Siła marki

W 2014 roku wartość marki ORLEN sięgnęła prawie 4,4 mld PLN, notując wzrost w porównaniu z rokiem 2013 o 12%. Tytuł Najcenniejszej Polskiej Marki trafił do PKN ORLEN już ósmy raz z rzędu. Ranking Najcenniejszych Polskich Marek, przygotowany w oparciu o kryteria finansowe i badania opinii konsumentów, ogłaszany jest co roku przez dziennik "Rzeczpospolita".

Utrzymanie przez 8 lat z rzędu najwyższego miejsca w rankingu na podium pomimo, że marka ORLEN funkcjonuje na rynku dopiero od 14 lat, jest najlepszym potwierdzeniem bezprecedensowego rozwoju Koncernu. Od 2007 roku, kiedy po raz pierwszy PKN ORLEN zajął pierwsze miejsce w rankingu, marka zwiększyła swoją wartość o prawie 70 proc.

PKN ORLEN nie tylko konsekwentnie rozbudowuje sieć stacji paliw, ale także wprowadza nowe formaty i modernizuje istniejące obiekty, tak by odpowiadały najwyższym światowym standardom. Rozwój sieci odbywa się poprzez wzrost udziału placówek z segmentu premium, inwestycje w prestiżowe, przyautostradowe Miejsca Obsługi Podróżnych, czy rozbudowę punktów gastronomicznych Stop Cafe i Stop Cafe Bistro (blisko 1300 obiektów). W odpowiedzi na rosnące oczekiwania konsumentów Koncern testuje nowy format sklepów zlokalizowanych na stacjach typu convenience. Koncern konsekwentnie buduje swoją markę zwiększając przyjazność placówek dla osób niepełnosprawnych, rodziców małych dzieci, czy rowerzystów, a także poprzez programy lojalnościowe kierowanych zarówno do klientów indywidualnych, jak i mikroprzedsiębiorców oraz firm posiadających rozbudowaną flotę. Ponad 11 milionów klientów skorzystało z oferty Programu VITAY od chwili jego uruchomienia do grudnia 2014 roku.

Postrzeganie marki ORLEN wśród klientów detalicznych, stawia Koncern w pozycji niekwestionowanego branżowego lidera. O jej wartości stanowią również pozostałe segmenty działalności firmy – nowoczesne, powiązane ze sobą obszary rafinerii i petrochemii wspierane przez nowoczesną energetykę oraz rozwijany segment upstream. We wszystkich tych obszarach PKN ORLEN jest sprawdzonym i wiarygodnym partnerem biznesowym a marka ORLEN synonimem wysokiej jakości produktów i usług, innowacyjności i nowoczesności.